top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תOFICINA

עבודת צוות בתקופת הקורונה

ללא כל הכנה מראש הגיעה אלינו תקופה מאתגרת שבה אנחנו צריכים לשנות את המשרד הקיים שהשקענו בו לא מעט מחשבה על עיצוב איבזור וחלוקה שהיתה נכונה לאופי העבודה ואף לא מעט השקעה כספית. עלינו להסתגל במהירות ולשנות את דרך הניהול שלנו ולעיתים אף לבקש מצוותים שלמים לעבוד בנפרד.

יש בהתרחשות הזו הזדמנות לתרגל צורת עבודה אחרת (חדשנית אולי?), להתמודד עם כל החסמים וההזדמנויות של עבודה גמישה, לעמוד מול האתגר של ניהול צוות מרחוק ולהתחיל ללמוד איך עושים את זה נכון.

בתהליך הזה יש לנו צורך ללמד את הארגון לעבוד בשתי דרכים: עבודה יחד כצוות ועבודה עצמאית לחלוטין מחוץ למשרדי החברה.


עובדים לבד אבל ביחד


לא כל עובד יכול ורוצה לעבוד מהבית. לשם עבודה מהבית יש צורך בחינוך מחדש. מלבד הפרמטרים הברורים הכוללים ציוד, פינה שקטה בבית, שמירה על שעות עבודה מוגדרות, אנו נדרשים למשמעת עצמית מאוד גבוהה ואף לייצר סוג של טקסיות במעבר מחדר השינה לפינת העבודה שידמה את ההליכה למשרד. חלקנו יעדיפו לשכור משרד נפרד ממשרדי החברה בקרבת מגוריהם לתקופות האלו כדי לשמר את רמת האפקטיביות לה הם נדרשים.

אנחנו לא בתקופה רגילה. וגם, עבודה מהבית לא מתאימה לכל אחד ואנשים שונים יחוו אתגרים שונים.לעבודה מהבית יש סכנה לחזק את תחושת הבדידות. כולנו זקוקים לשיחת חולין במהלך היום או לפיטפוט חסר תוכן בין סיום מטלה אחת לאחרת. אגב, זה לא חייב להיות עם המשפחה בבית ואפשר לנצל את המצב ולקחת משרד יומי בחלל עבודה משותף לצאת להפסקה ולשתות קפה עם החברים מהמשרדים השכנים.


עבודת צוות- איך משמרים את הסינרגיה??


האתגר המהותי ביותר של ניהול צוות מרחוק הוא צמצום ולעיתים אף ביטול הזמן שבו הצוות רגיל לחשוב לעבוד ללמוד וליצור יחד. מצב זה מצריך מכל אחד לדעת בדיוק מה הוא צריך לעשות ומתי. זה הזמן לחשוב על מסגרות יצירתיות בתדירות קבועה לפגישות, לעבודה בצוותים קטנים וחלוקת משימות. שכירות משרד על בסיס יומי לעבודת צוות או חלוקה של ימי עבודה במשרד לפי צוותים תוכל לעזור בתהליך.



3 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page